Bádání potvrzují, že zinek snižuje oxidační stres, napravuje DNA a prodlužuje život

Autor: Lída P. | Publikováno: 17.2.2017 | Rubrika: CO JÍME
Ilustrace

Oxidační stres je nebezpečný stav, který může vést k řadě nemocí. Hrozí např. lidem, co jsou vystaveni dlouhodobě stresu nebo se špatně stravují. Oslabení či prolomení antioxidační v buňkách urychluje proces stárnutí organismu, a v některých případech má za následek postupné odumírání buněk.

Výzkum, který zveřejnil časopis American Journal of Clinical Nutrition, ukazuje, že už jen malé množství zinku v naší dietě snižuje poškození DNA, čímž se prodlužuje život. Nedostatek zinku byl označen za hlavní příčinu mnoha nemocí v pokročilejším věku. Jak vyplývá z uvedeného výzkumu, zinek je potřebný k ochraně před oxidačním stresem a pomáhá v nápravě DNA.

Doporučená denní dávka zinku je 8 mg pro ženy a 11 mg pro muže. Zinek se ukládá v pokožce, kostech a svalech. Jeho vstřebatelnost je od 20 do 40 procent, a je větší v případě potravin živočišného původu.

Kde tedy zinek najdeme? Nejvíce je ho především v ústřicích, slávkách a krevetách. Tento prvek je také obsažen v celozrnném pečivu, dýňových semínkách, vejcích a telecích játrech. Pamatujme, že kofein zinek vyplavuje, stejně jako vyplavuje hořčík, vápník a nepříznivě ovlivňuje vstřebávání železa z trávícího ústrojí.

Zdroj: preventdisease.com